Blogi & artiklid

01. juuli 2022

Minu värbamisparteriks saamise lugu

Autor: Marlén Vilbaste

Liitusin Tammiste tööka naiskonnaga 2021. aasta aprilli algul värbamisassistendina. Juba alguses oli kõikidel minusse palju usku ja Sirje on hiljem kommenteerinud, et ega ta ei arvanudki, et ma pikalt assistendi positsioonil püsin. Ja nii läkski – käesoleva aasta maist toimetan meie büroos värbamispartnerina.

Ettevõtte sees inimeste edutamisel on omad head ja vead. Positiivne on see, et inimene tunneb juba firma protsesse, inimesi ja süsteeme. Seetõttu saab suure osa väljaõppele kuluvast ajast kuskile mujale pühenduda – aeg on ju tänapäeval kõige suurem valuuta. Minu jaoks oli assistendi rollis alustamine väga oluline, sest eelnevalt olin värbamisega kokku puutunud pigem minimaalselt ning tahtsin enda kompetentsi kasvatada rahulikuma tempoga. Assistendina sain olla erinevate projektidega kaasas ja näha kuidas partnerid suhtlevad, arutavad, aega planeerivad ja otsuseid teevad. Nende protsesside kõrvalt nägemine ja analüüsimine kinnistas veelgi minu soovi ühel hetkel projektijuhiks saada – motivatsioon tõusis iga päevaga. Lisaks sellele, sain tänu sihtotsingu tegemisele tugevdada enda eelvaliku ja õigete inimeste leidmise oskusi. Samuti näen ma meie tööd nüüd kahest perspektiivist - olles ise assistent olnud, tean täpselt mida ja kui palju peab partner tegema, et assistent saaks oma tööd täisväärtuslikult teha.

Veidi negatiivsem pool on antud olukorras see, et vanast positsioonist võib olla väga keeruline lahti lasta. Kipun siiani tegema mõningaid ülesandeid, mida võiks delegeerida värbamisassistendile ja seda lihtsalt selle pärast, et „ma ju tean kuidas neid asju teha“ ja „see ei võta mul ju kaua aega“. Tegelikult peaks esimesest päevast ikkagi harjutama ennast uue rütmiga, sest nii on töö efektiivsem. Muidugi on see kasulik, kui assistentidel on kiired ajad ja ma saan neid mingis osas aidata, aga samas minu enda töö ei tohi selle varju jääda. Sellel üritan edaspidi pingsalt silma peal hoida. See tegi väljakutsuvaks ka üleminekuperioodi – õpetasin välja uut värbamisassistenti, tegin ise assistendi tööd ja samas juba õppisin lähemalt värbamispartneri ametit. Kõike tundus palju korraga, aga samas sel hetkel väga vajalik. Oli vaja leida tasakaal, mis tagaks sujuva töövoo. Kokkuvõttes läks kõik hästi – uus kolleeg Hanna on kenasti oma assistendi rolli sisse elanud, minul ei jäänud poolikuid asju ripakile ja tunnen ennast nüüd mugavalt ka partneri rollis.

Värbamispartneri rolli sisse elamist lihtsustas minu jaoks esiteks kindlasti Tammiste ülitoetav ja julgustav naiskond! Uue rolli julgesin vastu võtta seetõttu, et minu ümber on nii toetavad ja inspireerivad kolleegid, kelle pühendumine on nakkav. Teiseks aitas mind läbimõeldud sisseelamisprogramm. Hoolimata sellest, et ma protsesse juba teadsin, sain kõik läbi töötada uuest perspektiivist. Programmi jooksul käisimegi läbi kõik meie värbamisprojektide etapid ning Sirje (ja ka teised kolleegid) jagasid oma kogemusi ja teadmisi. Kirsiks tordil oli Sirje ja Kadi suhtlemistreening kogu meeskonnale, mis sattus sisselamisega samale perioodile. See koolitus mitte ainult ei tugevdanud mind tööalaselt, vaid ka igapäevaeluks sain häid suhtlemisnippe, mida aktiivselt kasutan.

Tänaseks on mul esimesed projektid edukalt lõppenud ja toimetan hoogsalt partneri rollis edasi, pidades kõike õpitut koguaeg meeles. Olen siiralt tänulik Sirjele ja Tammiste Personalibüroo naiskonnale usalduse ja toetuse eest sellel teekonnal.

Loe veel:
Uute töötajate leidmine - väljakutse ja võimalused
Kuidas sisseelamisprotsessi edukalt juhtida?